onsdag 9 november 2011

Så går vi runt kring en enebärabusk...

Maju, Madeleine här!
Jag vill bara säga att det nog inte är så dumt här som det kändes de första dagarna. Nu hittar jag nästan överallt och vet flera ställen där matte gömmer godis. På något konstigt vis har hon fått för sig att det nog inte är bra att lämna burkarna, med väldigt lätt avtagbara lock, överallt. Synd tycker jag, godis är gott! Mat slinker också ner, matte var ju lite orolig i början att jag inte ville äta. Men jag hinner inte alltid före Alea, men det gör inte så mycket, det finns alltid torrfoder att knapra på. Särskilt på nätterna är det skoj, då kan man höra att husse och matte vrider sig i sängarna, min matskål står strax utanför deras dörr och jag knaprar så högt jag kan. Tyckte jag hörde något mummel om att det kanske snart är dags att flytta ner skålarna till köket där Alea har sina. Synd tycker jag, det är skönt med en servering per våning.
Idag tyckte matte att vi såg ut som om vi lekte "Så går vi runt kring en enebärabusk.."(hon är från Västergötland, där lekt de tydligen sånt när hon var barn). Vi nosade runt, runt varandra och cirklade mellan stolsbenen, sedan låg vi ner en stund, sedan gosade vi med matte och sedan var vi riktigt sams om att vi skulle äta lite av mattes blommor.
 Eller, jag och Alea var sams, inte matte. Hon hämtade en otäck sak som fräste och sedan blev jag lite blöt på rumpan!
Gissa vad jag tyckte om det=(
Hon sa att det inte är nyttigt med allt som är grönt och hon vet inte om ormbunkar är bra för katter. När vi inte slutade låste hon in dem i gästrummet.
När jag hade hittat något som jag verkligen tyckte om...

7 kommentarer:

  1. Det låter bra att du tycker det verkar bättre och bättre i ditt nya hem. Kul att Alea och du hittar på lite saker också. Fast jag håller med matte om ormbunkarna. De kanske inte är så nyttiga? Sen vet du ju sedan tiden på katthemmet att godis får man bara i små portioner. Det är du ju van vid, även om du alltid lyckades se ut som om du inte fått en enda godisbit varje gång det var utdelning.

    SvaraRadera
  2. Mjau, du verkar ju trivas där i ditt alldeles egna hem.
    Ni verkar trivas jättebra ihop, du och Alea.

    Tass Tass

    SvaraRadera
  3. Roligt att du börjar känna dig hemma i ditt nya hem. Alea verkar vara en fin kompis. Vår matte gömmer godis lite här och var ibland också. Kul att leta reda på dem!

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder på er! Kul att se er tillsammans också! Visst är det märkligt att det alltid serveras så lite godis.Nosbuff

    SvaraRadera
  5. Det dröjer nog inte länge förrän ni kommer på att man kan göra mer bus tillsammans än var för sig! Vad är det förresten för vits med gröna gottisar om man inte får äta på dem? Hoppas ni hittar gröna gottisar som ÄR nyttiga. Nu är ni ju två och ni borde kunna övertala matte till det mesta om ni jobbar ihop!
    nosgos å kompisgottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  6. Om man tittar lite för fort på bilderna skulle man kunna tro att det var M&M. *fniss*
    Nyjam, kul att läsa om er och skönt att ni mår bra.
    Knapra riktigt HÖGT inatt! ;-)
    Nosbuff

    SvaraRadera
  7. Vad roligt att se bilder på er tillsammans! Åh, jag känner ända ut i morrisarna och svanstippen att ni kommer bli jamarbra kompisar!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera