tisdag 8 november 2011

Lite nyfiken kanske...

Hej, Alea här!
Måste berätta att Madeleine har börjat komma till rätta här hos oss, nu har hon nog nosat igenom hela huset nu. Och mig också. Fast jag går inte med på vad som helst, hon får ta det lite lugnt. Igår trodde matte att det skulle bli helt omöjligt, vi tävlade om vem som kunde jama högst och hemskast, en uppe och en nere! Jätteskoj, fast Matte höll inte med. Hon tyckte att vi kunde väl ta och hälsa ordentligt på varandra istället för att bara sitta och skrika så där. Så det gjorde vi väl då, om än inte så jättelänge. Men matte hann knäppa ett kort i alla fall, då var hon nöjd.

För jag är nog liiite sotis, jag försöker se så sur ut som möjligt när matte gosar med Madeleine och jag har plötsligt fått en svår släng av gosighet, jag vill att matte ska klia mig bakom örat och klappa mig väldigt ofta. Jag är väldigt förvånad, vet inte var det här kommer ifrån, inte matte heller. Hon har ju ägnat snart ett år åt att försöka komma nära, på en massa tokiga sätt. Tex genom att ligga på golvet med en tass utsträck så långt in under soffan som det går, sitta på huk med godbitar i tassen, en väldigt massa "jag smyger närmare i soffan, du märker det nog inte" osv. Vet inte om det är normalt för mattar, hon är min första. Hon säger att de flesta mattar gör en massa konstiga saker om en katt är rädd, kanske är det så.
Jag har ett annat problem också, matte pratar om att jag måste banta! Hon säger att min profil framifrån när jag sitter ner mer och mer börjar likna Barbamamma. Ska hon säga, matte är ju ingen spinkis direkt. Mjaum! Bara för att jag tycker att det hör till god ton att äta ur skålen, både min och Madeleines, hon är ju så långsam. Matte grälar på mig och säger att hon får äta när hon vill, man måste inte äta allt på en gång. Ha, hon kan ju inget om kattbordsskick! Vi ska nog bli två om det...

6 kommentarer:

  1. Skoj att ni har hälsat ordentligt på varandra efter er, säkert mycket musikaliska och välljudande, duett. :) Det där med att låta bli andras matskålar är svårt när man är flera och äter i olika takt. Det kan vi intyga. Kurr och burr.

    SvaraRadera
  2. Roligt att ni har hälsat på varandra. Det blir nog bra så småningom men man får ju ta det lite lugnt i början. Alea vad härligt att du bill bli klappad och gosad med, visst är det mysigt! Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Jag tror att Madeleine var precis vad du behövde för att inse att det är jättemysigt att bli gosad med.Sen måste jag ju säga att jag har viss förståelse för att matte inte till fullo uppskattade era jamanden. Men bra att ni avslutade med att hälsa på varandra. Ser fram mot nästa rapport.

    SvaraRadera
  4. Vad kul att ni sjunger! Katzenjammer är den finaste musik som finns!! Du och Madeleine behöver nog varandra lika mycket.

    Det där med bantning - det är bara trams! Du är INTE överviktig. Det FINNS INGA ÖVERVIKTIGA KATTER.Bara JÄTTEVIKTIGA...
    nosgos å jätteviktiga gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  5. Vi tycker precis som Kattson att det är jätteroligt med era rapporter om hur ni trivs och har det, du och Madeleine! Och särskilt jag, Jenny, förstår precis hur du menar med skålarna... jag sprang från skål till skål i början och de andra var så långsamma att jag hann få i mig en del innan matte kom och störde med fåniga fraser som "men snälla Jenny, du har en egen skål och de andra behöver sin mat" - ja, kan väl hända... men då får de väl passa på när det serveras? Nu äter jag bara i min egen skål, ifall inte de andra lämnar mat i sina förstås... men vi har gott torrfoder framme hela tiden, och då skriker det inte i magen längre. Kurr!

    Hälsa Madeleine att vi tänker på henne! Och på dig också, förstås. Och vi är jamarglada att ni har fått en så klok och kärleksfull matte!

    Tass från Jenny, f.d. katthemskatt från Södertälje katthem.

    SvaraRadera
  6. Jamarns vad roligt att få en rapport från dig Alea! Kul att ni har hälsat på varandra. Men låt det ta tid, för man kan ju inte låta en nykomling komma och göra vad den vill... Det är så härligt att höra att du börjar vilja gosa, det är så skönt när man kommer på hur mysigt det är med gos. När man väl kommit på det så vill man aldrig sluta. Du får hälsa Madeleine från oss.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera