tisdag 1 november 2011

Jag tassar på...

Hej, Madeleine här!
Idag har jag tassat runt lite, fullt synlig för mina människor. Försiktigt visserligen men jag har till och med kollat vad som finns nedanför trappan. Det kändes inte så otäckt, matte satt i soffan en bit bort och lockade på mig. Tidigare idag så låg hon på golvet en lång stund och pratade med mig, ända tills jag kände mig trygg nog att slappna av och blunda en stund. Till slut började hon muttra något om hur hårda golv är och hur jag kan tycka bättre om att ligga under byrån än i soffan...








Snart ska hon gå och lägga sig i sin mjuka säng, då ska jag nog passa på att tassa omkring lite mer. Husse är bortrest, så hon sa att det finns gott om plats för mig också i sängen om jag vill. Tycker nog att det är att ta i, jag försöker nog hålla mig på min kant ett tag till, man måste ju visa vem som bestämmer.
Tass till alla gulliga kompisar därute!

7 kommentarer:

  1. Tuffing där!! Det syns att du valt bra människor. Och matten har faktiskt rätt: sängar är mjausingens så mycket mjukare och goare än golvet... Men, du hittar nog dig vad det lider :)
    nosgos å utforskargottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. Hej Madeleine!
    Du är både modig och klok! Det tar tid att vänja dig vid ditt nya hem. Vi tror att du kommer att ligga i både soffan och sängen snart, för att inte tala om att du och Alea ligger i en hög någonstans och myser tillsammans ;-)

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  3. Du är modig! Det är ju så mycket nytt och det har ju inte gått så många dagar! Hoppas att du vågade tassa in till matte i sängen för sängmys det är mysigt det! Har du och Alea spanat mer på varandra? Nosbuff

    SvaraRadera
  4. Vad jag är stolt över dig, Madeleine! Fast det visste jag att jag skulle bli när du hamnade hos rätt människor. Du får ta allt i din takt och det är bästa sättet att komma in i ett nytt hem. Förstår att det fortfarande känns konstigt med allt nytt, men märker ju att ta tar in en liten bit i taget. Du finns i mitt hjärta och i mina tankar hela tiden och du vet att vi talat om att allt kommer bli bra.

    SvaraRadera
  5. Äntligen hittade vi hit, efter att blogghjälpen sett att jag var nyfiken på en annan blogg.
    Till att börja med är det RÄTT att sätta ner tassen ditekt och visa att du minsann inte är en nickedocka.
    Vi var själva likadana när vi flyttade in till husse.
    Låter som om du han hamnat i ett kanonhem!
    Nosbuff snygging

    SvaraRadera
  6. Mjausingen vad modig du är! Jamar som de andra, smyg runt i din egen takt och innan du vet ordet av så kommer du känna dig hemma och våga ligga i soffan och sängen.
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  7. Vi förstår så väl att du vill ta det lugnt så här i början - det är ett mycket viktigt arbete att kartlägga sitt revir! Vi hade ju tur som hade varandra att ty oss till när vi kom hit, och då är det lättare att vara nyfiken... fast när vi insåg hur stort huset är, kände man sig bra liten i början, det skall ärligen jamas. Lycka till med erövrandet av alla sköna liggplatser! Du kommer att hitta massor av bra ställen, skall du se.

    Tass från Jenny och Majsan.

    SvaraRadera