onsdag 2 november 2011

Leka är kul!

Under natten har jag smugit omkring i hela huset, Alea var ute på nattpromenad så jag hade hela stället för mig själv! Hon smet iväg i går när Matte var ute och slängde bajspåsar. Matte sa åt mig att inte vara orolig, hon kommer snart hem igen. Men då förstår jag inte varför hon var ute och jamade efter Alea så ofta...
I eftermiddags kom hon i alla fall in igen och var jättehungrig. När hon hade käkat upp sin mat fortsatte hon med min, jag har inte varit så hungrig än. Jag försökte nosa lite på henne när hon åt men hon var mest intresserad av maten :( Men hon har varit uppe och smugit omkring litegrann, så lite nyfiken är hon.
Matte tog fram en leksak och viftade med lite, trodde väl inte att det direkt skulle skrämma mig. Men jag tyckte det var kul! Jag smög fram och lekte och gillade det så mycket att både Matte och Lillmatte fick gosa med mig!
Till och med en liten skinkbit åkte ner när det trugades, då var Matte nöjd. Lillmatte lekte en lång stund med mig, det var jättemysigt. Alea kom och tittade på, hon ville inte var med och leka, hon verkar lite tillbakadragen den damen. Får se om jag inte kan få henne på andra tankar så småningom.
Glada jam från Madeleine!

9 kommentarer:

  1. åhhh, nu blir vi så glada här att vi började gråta! Nå, lillie började gråta. Vi, vi fick bara något i ögonvrån... *ser ut som om de talar sanning.

    Tänk - du har en egen lillmatte som leker och gosar med dig!! Och snart har du nog en kompis att leka med också!! Det är så roligt!!!
    nosgos å rörda gottisar
    Maurice & Kajsa

    SvaraRadera
  2. En egen lillmatte!
    Jamars så kul.
    Vi skrattade lite med, för husse är också ute och gal efter oss, fast han vet att vi tassar hem igen.
    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Oj vad du har hunnit med mycket sen igår! Gått upptäcktsfärd, gosat, lekt, ätit skinka och nosat på Alea. Tänk att lek och bus kan göra mycket ibland, man hinner liksom inte känna efter så mycket när man är mitt uppe i leken och så upptäcker man rätt vad det är att det var inte så läskigt som man trodde.
    Men oj vad imponerade vi är av dina framsteg du har gjort på så kort tid! Det märks att du har hittat jamarbra människor att bo hos!
    *nosbuffar*

    SvaraRadera
  4. Så modig du är Madelein, och en sån söt och snäll lillmatte du har fått!! Alea är nog lite blyg bara. Ni kommer snart att vara bästa vänner!! Tänk att du har fått en så förstående och mysig familj som är DIN och som du är så väl värd!! Nospuss

    SvaraRadera
  5. Du och lillmatte ser så fina ut på kortet. Jag kan nästan känna dig och din fina päls när jag tittar på bilden. Jättekul att du börjat leka lite igen. Jag tror att Alea snart kommer börja leka med dig också. Då får lillmatte mycket att göra.

    SvaraRadera
  6. Så söt lillmatte du har! Hon verkar vara bra på att leka och gosa :)
    Alea är nog bara blyg och kommer snart att leka med dig.

    =^.^=

    Nosbuffar

    SvaraRadera
  7. Vad glada vi blir att det går så bra! Vad kul att du har kommit igång att leka och gosa lite. Tänk att du har en egen lillmatte också, din ser ut att ha så bra storlek att hon har koll på både bus och gos. Fina bilder på er! Nosbuff

    SvaraRadera
  8. Men så jamars bra att du börjat leka nu iaf.
    Alea kommer nog att leka med dig när ni känt varandra ett tag.
    Tass på er alla

    SvaraRadera
  9. Åh så kuligt det ser ut med en lillmatte :)
    Busa det är kuligt det !!!

    SvaraRadera