torsdag 26 januari 2012

Tur att man vet att tvåbeningar inte är som andra katter...

Idag fick mina tvåbeningar fnatt. De for omkring med dammvippor, den otäcka brummaskinen, det konstiga blöta djuret på en pinne (mopp, säger matte men det vet väl alla att det är en hund och det ser inte alls ut som en hund) och viftade till grannen med alla sängkläderna. Helt galet! Matte brukar ju få små fnatt och fara omkring sådär men inte alla 3 på en gång. Jag blev ju jättestressad och blöt om tassarna dessutom. Matte skyllde ifrån sig och sa att om jag inte hela tiden sprang omkring där hon just hade moppat så skulle det kännas bättre. Himmel, hon förstår väl att jag måste ha koll på det otäcka!

De hade tydligen fått för sig att ha städdag på torsdagar, Matte har muttrat något om att hon är trött på att alltid städa allt själv och att lekstugan säkert är ledig, om nån skulle vilja bo där istället.

Men när allt var klart var det ganska skönt att gosa i Lillmattes rena lakan och rulla sig på hennes matta och håra ner den igen. Det gick ganska fort.

Jag gick en runda lite senare för att se att allt var ok, men jag tror husse hade fuskat lite... jag hittade en bit aska under dörrmattan!


Finns det något här?
Aha, bevis!




Alea slappar som vanligt, hon hjälpte inte till det minsta. Men hennes favoritplats på soffkanten blev noggrant rollad, där skulle matte lägga sängkläderna när hon signalerat klart till grannarna. Det ligger fortfarande kvar lite kuddar, vi ska nog välta ner dem i natt:)





5 kommentarer:

  1. Mjau, så jamars kul att du är tillbaka och bloggar igen Madeline. Vi har saknat dig.

    Tass på dig

    SvaraRadera
  2. Jobbigt när de 2 benta får städfnatt, men det blir fint när de är klara.

    =^.^=

    Nosbuff

    SvaraRadera
  3. Det där stirrande runt hit och dit känner vi igen, riktigt besvärligt är det men det blir trevligt efteråt! Nosbuff på er sötnosar

    SvaraRadera
  4. Tänk att du blivit så duktig på att kolla saker! Vad sa husse när du visade beviset på att han fuskat? Fick du extra godis då? Det borde du få. Du ser så fin ut på bilderna, jag blir nästan rörd. Alea verkar ju jobba bra för att återställa allt som tvåbeningarna ställt till. Jag tror ni kompletterar varandra bra.

    SvaraRadera
  5. Oh., mina hade sånt där fnatt igår. De signalerade också till grannen och hängde saker på balkongen i solen. Braiga saken var att matte inte stängde fönstret till sovrummet så jag kunde gå ut och in som jag ville. Hon kom på det sen, tyvärr. Kanske e det våren som gör dem konstiga.Liksom den får mina tassar att göra konstiga saker med bollar och sånt. För jag leker verkligen inte!

    SvaraRadera